Kolory w sieci.


W poniższym artykule postaramy się przybliżyć Państwu tematykę kolorystyki wystepującej w internecie.

Dzisiejszy internet został zdominowany przez różne odcienie koloru niebieskiego. Sprawę wyjaśnić możemy dość prosto: za tym kolorem przemawiają badania marketingowe a także badania na klientach. Mimo iż wiekszość przedsięwzięć internetowych miało na początku charakter lokalny bez dużych nakładów finansowych na działania marketingowe, a dopiero później odniosło spektakuralne sukcesy to i tak trudno nam odnaleźć w nich inne wiodące barwy. Żeby nie być gołosłownym niebieski jest Facebook, niebieskie są serwisy Twittera, HP, Della, Skype'a, AOL-a i Microsoftu. Wśród polskich witryn internetowych których wiodącym kolorem jest niebieski są miedzy innymi strony: TVP, TVN, Onet czy Nasza Klasa. Niebieski to bez wątpienia kolor, który z punktu widzenia psychologii budzi zaufanie.


Kolejnym w kolejności najczęściej stosowanym przy tworzeniu serwisów internetowych kolorem jest czerwony. Kolor ten jest kolorem dominującym w serwisach m.in. CNN, BBC, YouTube, Ask.com. Badania magazynu Wired przeprowadzone za oceanem wykazały, że bardzo rzadko firmy sięgają po jakiekolwiek inne kolory niż odcienie niebieskiego i czerwonego. W naszym odczuciu jeśli chodzi o wybór barw logo czy też całego wyglądu strony internetowej ważne jest aby komponowały się one z przedstawianą treścią. Przykładem może być tu firma serwisująca wózki widłowe(koloru żółtego), planując kolorystykę serwisu internetowego należy skomponować całość kolorystyki z produktem wiodącym a nie opierać się głównie na badaniach marketingowych. Dobór barw powinien zależeć od charakteru działalności właściciela witryny internetowej. Jeśli będzie to strona internetowa przedszkola niech bedą to barwy żywe na zasadzie kontrastów bo to obrazuje ten typ działalności. Jeśli będzie to portal b2b kolorystyka powinna być bardziej stonowana i należy się zastanowić nad którymś z odcieni niebieskiego jako kolorze wiodącym.
waga kolorów w sieci

Nasza firma w swych działaniach stara się uzmysławiać i doradzać w temacie ważności kolorystyki i odbioru projektowanych serwisów internetowych. Oczywiście decyzja zależy zawsze od samych zainteresowanych jakimi są Państwo czyli nasi Klienci.